Všetci majitelia E-maxx-a (model 3903) hromžia nad tým, že auto nedokáže jazdiť dlhšie ako 30min. Áno toto je fakt ktorý trápil mňa a ostatných členov Allroad Clubu.
Rozhodli sme sa preto vymeniť sériové Titany za jeden s označením Titan775.
–    rozdiel popíšem neskôr..

Postup:
V prvej rade, budeme potrebovať: MOTOR TRX TITAN 775, 20 zubový pastorok lebo (origo 17 zub. tam nepasuje) – hriadeľ motoru ma 5mm, 2 skrutky (4mm) na uchytenie motora, povodne sú malé.
Náradie: pilník, vŕtačka, klasické skrutkovače a sériové náradie, páska,

Upozornenie…. Toto by mal zvládnuť naozaj aj málo zdatný kutil. /nejde o žiadnu vedu/.

– ako prvé musíme odmontovať predný plastový kryt ktorý držia dve skrutky (na povolenie môžme použiť sériové náradie ktoré bolo k modelu). Za krytom sa nachádza držiak motorov na ktorom je uchytená aj spojka. Niektorý majitelia písali a tvrdia, že je lepšie odmontovať držiak motorov a tak osadzovať novy motor. Ale ja som to robil po svojom a myslím, že to tak stačí. Držiak motorov a spojku som von nedával (pri tejto voľbe je lepšie keď Vám auto niekto pridrží) a vymontoval som len motory. Nezabudnite ich odpojiť od regulátora ?.
– 775-ka sa nasadzuje na vyššiu stranu (vid foto).

– Je potrebne jemne cca 1-2mm zobrať s krytu prevodovky, ktorá je/bude pod motorom. Sami uvidíte keď tam motor priložíte, kde treba zobrať. TREBA PILNIKOVAT POSTUPNE! Nie naraz, aby ste s toho zbytočne veľa neubrali. Fakt tam veľa netreba. Keď motor sadne do držiaka, treba si pozrieť kde ma otvory na skrutky. Pri prehlbovaní dier dávajte pozor aby vám držiak nepraskol lebo je vyrobený zo zliatiny a ta zvykne povoliť. Na fotke je vidieť kde a asi o koľko treba otvory zväčšiť. Ja som na zväčšenie použil klasickú el. vŕtačku a pravé pri tejto činnosti potrebujete auto pridržať aby ste sa mohli lepšie zaprieť. Ale vážne opatrne aby držiak nepraskol !
– Keď tam už motor máme správne nasadaný a uchytený, môžme nasadiť pastorok, tu si treba dávať pozor aby nebol moc natesno s hlavným ozubeným kolesom. Môže sa stať, že vám vyláme zuby. Tu tiež existuje malá a účinná pomôcka. Vložte papier medzi ozubenia a pretočte motorom. Ak vám papier prejde len s otlačenými zubami je dobre, ak neprejde alebo sa pretrhne, je zle.
– na koniec nezabudnite zalepiť dieru ktorá ostala po druhom motore aby vám tam nešiel bordel.

Myslím, že tento finálny krok je veľmi dôležitý na životnosť ozubenia.

Cena výmeny:
Motor – Titan 775 – 39,90€ (obj. číslo 5675)
Pastorok – 5,50€ (obj. číslo 5646)
Skrutky – 0,30€

Výhody
– ako som spomínal na začiatku návodu, auto bude určíte jazdiť dlhšie. Titany 550 vážne moc „papajú“.
Ďalšou veľkou výhodu je, že tento motor určíte znesie Lipo-baterie skôr ako 550-ky