Tu mozte pridavat vase skusenosti o bateriach a konektorch alebo nabijackach vseho druhu

Re: Prechod na LIPO-lky

Postby filipo2528 » Thu Mar 08, 2012 11:59 am

Chalani dnes som pisal do skymodel ohladne za lipolky do Summitu a panko mi povedal ze neodporuca davat lipolky lebo zahrievaju motor a moze sa stat ze v dost pripadoch odide motor aky mate nato nazor?dkm
filipo2528
 
Posts: 89
Joined: Mon Feb 27, 2012 11:57 pm
Location: Malacky

Re: Prechod na LIPO-lky

Postby hobbit » Thu Mar 08, 2012 12:54 pm

filipo2528 wrote:Chalani dnes som pisal do skymodel ohladne za lipolky do Summitu a panko mi povedal ze neodporuca davat lipolky lebo zahrievaju motor a moze sa stat ze v dost pripadoch odide motor aky mate nato nazor?dkm



myslim, ze 2x2S by mali byt spoko, ved to vies vyskusat ci je horuci. 775 ma vlastne chladenie, cize zahrievanie je podla mna mozne pri pomalej jazde, ked sa ventilator toci pomaly. vyssie zahrievanie moze byt pri 3S+2S, tam uz moze byt riziko, ale cital som prispevky na inom fore, kde to ma chalan, myslim caruzo sa vola a ma tam aj pridavny chladic integy a pisal, ze to neni problem, tak neviem. ale ked si dobre pamatam, tak sa poznaju s rumpelom a spol., tak sa opytaj ich. ja tam lipolky rozhodne davam turnigy 2x2S 6000
hobbit
 
Posts: 101
Joined: Thu Feb 09, 2012 6:50 pm
Location: Košice

Re: Prechod na LIPO-lky

Postby filipo2528 » Thu Mar 08, 2012 1:02 pm

to su tie co si mi posielal nane link a inak akku ako budes napajat do modelu cez tu seriovu rozdvojku ci priamo?
filipo2528
 
Posts: 89
Joined: Mon Feb 27, 2012 11:57 pm
Location: Malacky

Re: Prechod na LIPO-lky

Postby buko1 » Thu Mar 08, 2012 1:19 pm

Caruso je náš partak! Ale on si lipolky zaobstaral z nás posledný.

- začal s tym Dany01 - tiež ma summit/a. Odpálil jeden motor ale to len preto, že nevieme z akého dôvodu mu ušlo auto do vysokej trávy v Stupave a po zamotaní kolies auto stále išlo na plný plyn. Všimol si to neskoro, a keď auto našiel, motor bol upečený ako spekacka.

na lipolky jazdime všetci a zatiaľ s tým nebol žiadny problém. Určíte je pravda to, že motor sa môže o niečo viac zahrievať a určíte sa opotrebuje/uhlíky skôr. Ale ta cena (40€) a čas o ktorý sa predlží jazdenie za to rozhodne stoji.

Prídavný chladič mam aj ja /vid môj model/ a Rumpel. Dosť to pomáha. Určíte sa netreba báť. Skôr by som sa v prípade experimentovania s lipo bál o regulátor. On je priamo napojený na aku a on dáva motoru šťavu – podľa toho koľko motor potrebuje. Na iných fórach som čítal ze EVX2 zvládne v pohode aj 22V.

Takže 16,8V čo je 2x 8,4V na jeden aku pack. A keď tam dáš 2x2s lipo to máš 2x7,4V čo je 14,8V.

Určíte sa nič nestane. Mame to odskúšané, a keby tým hrozilo poškodenie auta, nikto z nás by Vám lipolky neodporučil. To je jasne :!:
Traxxas E-Maxx model (3903), 775 Titan + aktivny chladic INTEGY
2x2s Lipo Turnigy 5100 mAh Nano-Tech
2x2s Lipo Turnigy 5200 mAh
Turnigy Accucel 6
Traxxas LINK TQ 2.4 GHZ
Geode Chrome Wheels + MAXX 6,3" Tires
buko1
User avatar
Moderator
 
Posts: 371
Joined: Mon Oct 24, 2011 10:41 am
Location: Svätý Júr

Re: Prechod na LIPO-lky

Postby filipo2528 » Thu Mar 08, 2012 1:30 pm

No ved prave o to ide ze sa predlzi casova doba jazdenia a aj vyssi vykon
filipo2528
 
Posts: 89
Joined: Mon Feb 27, 2012 11:57 pm
Location: Malacky

Re: Prechod na LIPO-lky

Postby buko1 » Thu Mar 08, 2012 2:03 pm

filipo2528 wrote:No ved prave o to ide ze sa predlzi casova doba jazdenia a aj vyssi vykon

zvyssi sa reakcia na plyn. To znamena ze auto pojde na zadne kez problemov - motor dostane viac stavy hned na zatiatku. To by sa na NIMH aku pack stalo len zriedka. Max rychlost je mozno o nieco vyssia ale to len preto, ze ked sa meni motor za 775 musi sa vymenit aj pastorok a ten ma tusim 21T (zub).
Traxxas E-Maxx model (3903), 775 Titan + aktivny chladic INTEGY
2x2s Lipo Turnigy 5100 mAh Nano-Tech
2x2s Lipo Turnigy 5200 mAh
Turnigy Accucel 6
Traxxas LINK TQ 2.4 GHZ
Geode Chrome Wheels + MAXX 6,3" Tires
buko1
User avatar
Moderator
 
Posts: 371
Joined: Mon Oct 24, 2011 10:41 am
Location: Svätý Júr

Re: Prechod na LIPO-lky

Postby filipo2528 » Thu Mar 08, 2012 2:07 pm

Jasne rozumiem buko...

(Upravene Moderatorom fora)
filipo2528
 
Posts: 89
Joined: Mon Feb 27, 2012 11:57 pm
Location: Malacky

Re: Prechod na LIPO-lky

Postby hobbit » Thu Mar 08, 2012 6:23 pm

caute, posielam rady o lipolkach co som dostal ked som sa na to pytal pri kupe summita od pana zo skymodelu, mne to pomohlo, tak verim, ze aj niekomu inemu to pomoze:

skoro kazdy dava LiPo. Len pre uplnost upozornujem, ze regulator oficialne nepodporuje LiPo v smere, ze dokaze merat napatie - Low Voltage Control a tym padom, pri LiPo auto pojde do konca akoby bateria bola plne nabita a znicoho nic prestane ist = vybita bateria na 0. Toto riesime akorat s dodavatelom, ze by zacal dodavat ako prislusenstvo LVC zariadenie, ktore by upozornovalo pri 3-3.2V na clanok, ze bateria konci. LiPo su cistlive na vybitie a treba ich ihned dat nabit. Inak sa moze stat, ze po vyjazdeni a nenabiti sa znicia - nezreklamovatelne lebo ide o nespravne uzivanie, cize ak chcete uzivat LiPo, tak treba aj okolo toho nieco pozriet = baterie ihned dobit, a pod. Pri LiPo Vas caka kupa mikroprocesoroveho nabijaca, ktory nabije akykolvek typ dnes pouzivanych clankov. Lipo sa napaja na silove kable ale aj na servisny konektor, ktory umoznuje sledovat napatie na jednotlivych clankoch a balancovat ich tak, aby boli rovnakonabite na 4.2V.

S LiPo je auto zivsie - nizsia vaha o peknych par stoviek gramov a su tvrdsie, teda davaju plny vykon pocas celeho priebehu vybijania. Naa druhej strane je tu investicia do nabijaca - 45-79 EUR podla vykonu (su aj drahsie, viackanalove a pod., zalezi od vyberu a financii, potreby nabijat za 10 minut do plna a pod.).

Kapacita nezvysuje vykon! Kapacita zvysuje len dobu jazdenia. Teda orginal baterie 3000 mAh nahradite napr. 7800kami tak logicky budete jazdit viac ako 2x tolko a pod. Vykona sa da zvisit zmenou baterii bud na LiPo alebo NiMh LRP 4600m Ah (zalezi aj od pouzitych clankov = ako dokazu dat vybijaci prud max.) a druhy sposob je zvysovanie napatie not o ma limity podla regulatoru a tu uz nemate kde ist. Posledna moznost je vymena pastorka na iny pocet zubov. SUmit je stavany na chod do pomalsia, teren, redukcia uzavierky diferakov.

Ak ste uplny zaciatocnik a chcete sa bavit anemate vztah k technickym veciam odporucam radsej NiMh baterie navyse a nabijac len na NiMh. Vzdy potrebujete par baterii.

Ak sa tomu chcete venovat viac, a skusat a pod. (tu upoizornujem, ze aj mi ked pokusame, tak obcas cosi odvalime :) ), ale zase sa nieco zisti a naucime sa, tak LiPo a mikroprocesorovy nabijac.

Nabitie baterii NiMh max 1C teda vzdy min. 1 hodina nabijania. Pri LiPo su clanky stavane na vyssie prudy ak by ste napr. jazdili na 5100 mAH LiPo a mali 10A nabijac, mate ju 10A nabitu za ca. 35 minut. Samorejme pri kupe draheho nabijaca je mozne bateriu "natlct" 20A za 10-15 minut.

Ano auto moze pri pouziti uritych baterii a preodom dosahovat 30 mil za hodinu.
hobbit
 
Posts: 101
Joined: Thu Feb 09, 2012 6:50 pm
Location: Košice

Re: Prechod na LIPO-lky

Postby filipo2528 » Thu Mar 08, 2012 7:03 pm

Akoze mylsim si ze by to bola dobra vec keby to patrilo do prislusenstva ku modelu lebo fakt ak niekto nevie odhadnut tu dobu kedy skoncit jazdit lebo akku pojde do dymu tak ma smolu a zase len naklady.
filipo2528
 
Posts: 89
Joined: Mon Feb 27, 2012 11:57 pm
Location: Malacky

Re: Prechod na LIPO-lky

Postby Rumpel » Thu Mar 08, 2012 7:26 pm

vyadrim sa ktym lipolkam a zohrievaniu motora takze ten panko v skymodel asi nevedel co vravi uz len z logickeho hladiska takze pome nato
NiMH baterka napr. ktora ma pisane 7.2V ma po nabiti v skutocnosti az 10V
Lipol baterka napr.ktora ma pisane 7.4V ma po nabiti v skutocnosti 8.4V
takze v skutocnosti maju NiMH baterky viacej Voltov ako lipolky ale lipolky zase davaju viacej prudu
ide oto ze motor dokazes zahriat aj s NiMH baterkamy a bez problemov
tak kludne ho zahrejes aj s lipolkamy ale to nevadi motor musi byt tepli ked sa jazdi sak tam vznika trenie a trenim vznika co TEPLO!!!
vzivote som nepocul zeby niekto odpalil motor kvoli baterkam ano da sato ked to clovek prezene a da na motor nejak vela voltov ale za normalnych okolnosti motor na lipolkach neodpalis pokial tam das spravnu voltaz ja jazdim 2x2s lipo a nic uplna pohoda ale dorobil som si na motor chladic a dost pomaha ja mam motor vlazny ked jazdim :)
preto ze som tam dal ventilator z PC s procesoru :P
moj reg ma pisane 16.8V max a ked tam dam 2x 2s lipo tak to ma v skutocnosti 16.8V cize to je na hranici ale to nevadi regulatory maju urcitu rezervu na zataz vo voltoch
niekto jazdi na ten isty reg aj 1x 3s a 1x 2s a nic uplna pohoda
ja tomu co ti tvrdil predajca neverim podla mna je to blbost a ten predajca by mal ist predavat asi len lyzatka nie modely a prislusenstvo knemu
moj nazroi je taky ze ta chcel asi namotat radsej na NiMH baterky aby si kupil a kupil ich viacej lebo na NiMH baterky si pojazdis max 20min co ja na lipolky jazdim hodinu a ked jazdim expediciu tak aj hodinu a pol. a motor je vlazny :P
Traxxas E-Maxx
Motor: Nosram Storm Evolution 4.5T
Regulator: HPI Vapor Pro
Baterky:
LIPOL 7.4V 5200mAh
LIPOL 7.4V 5800mAh nanotech
Rumpel
User avatar
Administrátor
 
Posts: 292
Joined: Sun Oct 23, 2011 10:52 pm
Location: Bratislava

PreviousNext
Forum Statistics

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

Options

cron