Ako na plne oložiskované riadenie.
(zdroj internet), preklad-buko1
Čo je vlastne zle?
Ak ste trochu všímaví a mali ste Maxxe rozobraného, tak iste viete, že čo sa riadenia tyká je čo doháňať.. Veľkým problémom je absencia ložísk na ľavej strane riadenia. Oba čapy riadenia sú uložené na modrej hlinikovej elox hriadeli, a pokiaľ na nej nie sú ložiská sa dosť vydiera, čo spôsobuje veľkú vôľu v riadení. Tieto vôle sa ďalej prenášajú na spojovacie tyčky a spôsobujú nie len horizontálnu, ale i vertikálnu vôľu, a celé riadenie tak v kritických situáciách spôsobuje ešte väčšie opotrebenie týchto hliníkových tyčiek. Opotrebenie je vidieť na nasledujúcom obrázku.
Toto je tiež ďalším dôvodom na prestavbu, to, že sa používajú dva serva, ktoré sú medzi sebou napevno spojene spojovacou tyčkou, pomôžeme týmto servám tiež, lebo budú spolu v podstate spojené cez svoje vlastné servosaveri a nebude tak dochádzať k veľkému hádaniu serv - známe bzučanie (cvrlikanie).
Za čo minúť ťažko zarobené checktaky?
Minúť ich musíme za komplet riadenie či už z E-Maxxe alebo T-Maxxe nového modelu. Takto dostaneme v podstate komplet všetko od pák k servám, cez servosaver a druhý cap až po centrálnu plastovú spojovačku. Dôležité ale je, že dostaneme aj ložiska. Dole vidíte diely, ktoré okrem pák k servám budete mať z dvoch riadení k dispozícii na prestavbu.
Ako na to?
Jednoducho, ako inak.
Odstrojíme predný „skidplate“ + riadenie. Hliníkové tyčinky sa odšraubujú, sú našraubované na skrutky držiace zároveň krabičku prijímača, takže týmto uvoľníme i krabicku prijímača, to ale nevadí. neskôr ako budeme skladať riadenie späť, je nutné na krabičku zatlačiť aby nám šrauby „vykukli“ späť zospodu šasi. Jak je vidieť na druhom obrázku, je pravá strana s vyčnievajúcou časťou iná.
Neostáva nič iné len jednoducho odrezať, čo už )
Týmto rezom urobíme obidve strany rovnaké a môžeme po ľahkom opracovaní rezu (pílkou) nasadiť rovnaké diely servosaveru na obidve strany a nahradiť tak ľavú stranu rovnakým dielom ako je na pravej strane, tj. plne oložiskovaným servosaverom. Keďže je potrebné ložisko o niečo oprieť, odpílime ešte trošičku viac materiálu a vložíme ako prvý bielu plastovú podložku, na ktorej sa bude môcť ložisko vnútornou stranou oprieť. To je vidieť na nasledujúcom obrázku dole pod saverom.
Teraz už len stačí našraubovať hliníkové tyčinky späť, pridať spojovačky a páky serv.
Pre nastavení dvoch serv zapneme rádio (vysielač), vyrovnáme všetky „trimy“ na nulu a tím uvedieme servá do nulových pozícií. Nasadíme na servá páky tak aby boli + - rovnobežne smerom dozadu modelu jak vidíte na obrázku. Potom pripevnime spojovačky medzi pákou servom a servo saverem. Tieto spojovačky sú nastaviteľné, a pokiaľ je treba doladíme cele riadenie.
Vše vyskúšame, nastavíme obmedzenie výchyliek (ak je treba) tesne pred tým, ako sa pneumatiky dotknú spojovaciek riadenia, aby nám nič pri maximálnych výchylkách nedrelo o koleso.
Výsledkom tejto prestavby sú len samé pozitíva, hlavne sa zlepší vôľa v riadení. Riadenie by malo isť plynulejšie a viacej zľahka. Hlavne zmizne tá protivná vertikálna vôľa centrálnej plastovej spojovačky vdaka vydranej hliníkové osky čapu (modra tyčka – tzv. stĺpik servosavera).
Nahradené diely ktoré budeme potrebovať:
5116 – ložiska - 5x11x4 BB (2ks)
4945 – sarvosaver (komplet)
DALŠIE FOTKY: