Ahoj-te, Traxxasaci !
Členovia asi vedia aký problém ma sprevádzal asi mesiac.
Pre tých čo nevedia.
Na mojom aute, sa mi stavalo že počas/aj pred jazdou samo od seba vytočilo kolesa o cca 15-20st doľava a nechceli sa vrátiť späť. Nepomohlo ani rozobratie, prečistenie, jednoducho nič. Auto vždy po návrate domov cca 2hod oddychu a na sledom zapnutí kolesa zrazu vyrovnalo a všetko sa tvárilo ako by sa nič nestalo a nič tomu nebolo.
Cele sa to javilo a správalo tak, ako by auto považovalo za nulovú polohu kolies posunutú o tých cca 15-20st doľava. To znamená, že doprava nedokázalo už zatočiť plný RAID a jazdenie už nebolo to "pravé orechové". Asi viete čo vás v tej chvíli napadne keď sa za jazdením (session) trepete 20km a nakoniec po cca 10min auto začne samo od seba zatáčať doľava. tzv. CELÉ ZLE !!!!
Po včerajšom telefonáte s p. Požgayom z RC.SVET.sk (predajca môjho modelu) mi bolo povedané, že buď ide o chybu v RC súprave (prijímač - vysielač) alebo je v serve niečo zlomene.
Pravdu povediac som skôr myslel, že ide o prvú variantu. AAAAAAAle, včera som serva začal rozoberať a pátrať či nahou pravé ta druha varianta nie je to čo môjmu autu spôsobuje tuto naozaj nepríjemnú vec/problém.
A hneď pri prvom serve som našiel medzi ozubením ulomený zub pravé z hlavného oz. kolieska. (fotky).
Dole nižšie sú fotky, je tam pekne vidieť aký sajrajt sa v servach nachádzal (mala by to byt vazelína) ale toto okolo vazelíny ani nechodilo. V kazom prípade, všetci vieme, že serva od TRX a hlavne keď sú na aute dve nie je najspoľahlivejšia varianta riešenia riadenia/zatáčania kolies modelov od Traxxas-u.
Ale my sme ľud vynaliezavý a vieme všetkým problémom či už predísť alebo ich vyriešiť.
1.) serva nesmú "cvrlikať" keď to robí - bijú sa a nevedia kde je ich 0 pozícia. (treba to vyladiť na tyčkách dole na riadení). Pri ignorovaní hrozí aj odpálenie a tým fatálne poškodenie serva.
2.) TRX servá sú vodotesne, ale ja som mal na jednom (poškodenom) zle založené tesnenie) treba skontrolovať. Vodu som tam nemal aj keď trocha vlhkosť tam bola, ale nič také čo by mohlo vazne poškodiť servo/a
3.) keď náhodou dôjde ku kolízii s iným autom alebo prekážkou a je zrejme, že naraz smeroval do predných kolies, treba skontrolovať ozubenie na servach - sú plastové a asi veľa nevydria. Aj keď na modely (aspoň na mojom) je ochrany domček proti pretočeniu ale nie vždy to môže zachrániť.
4.) Samotný ťah týchto serv nie je bohvie čo. Na normálne jazdenie to síce bohate stačí, ale nahradením za niečo silnejšie nič nepokazíte. Ba naopak (aj keď na úkor vodotesnosti).
ZAVER:
Dúfam, že sa moje trápenie so súčiastkou zvanou servo naveky navždy skončilo a ja si konečne budem môcť vychutnať Session na "plné GULE" !!
Všetkým čo majú podobný problém nech to kludne rozoberú a skontrolujú. V servach sa nič komplikovane nenachádza. Ja som to mal rozobraté prvý krát a nemal som s tým žiadny problém. (aj keď na začiatku som obavy mal)
Na prvej fotky je pekne vidiet kde bol ulomeny zub - na zadnom koliecku.
Posledna fotka je uz servo po vycisteni.
Tu je ND:
http://www.rcsvet.sk/product/sk/Sada-pr ... 055-a-2056