Čistenie/mazanie prevodovky E-maxx
Posted: Sat Apr 14, 2012 5:05 pm
Ako prvé je nutné zložiť kryt motora aby sme mohli odmontovať pastorok a samotný motor od držiaka.
Povolime pastorok a motor ktory držia dve skrutky. Keď ho máme odmontovaný od držiaka, odpojíme ho od regulátora aby nám pri prací nezavadzal.
Potom môžme odmontovať spodnú časť krytu motora. Ten tiež držia dve skrutky.
Teraz sa môžme pustiť do demontáže spojky.
Nutnosť pri tomto kroku je zaistenie prevodovky proti pretáčaniu a to zasunutím niečo dlhého a úzkeho do zadného oka ktorý je vidieť na fotke. ja som použil dlhý "imbusak".
Keď máme tento krok za sebou môžme sa pustiť do demontáže spodného ochranného krytu prevodovky.
Držia ho 4 skrutky ktoré povolíme štandardným náradím ktoré bolo pribalené pri aute.
Odpojíme kardan na oboch stranách a povolíme 4 skrutky ktoré držia celu prevodovku uchytenú na podvozku /šasi/.
Keď to máme, môžme sa kochať prevodovkou ktorá nám cela ostala v ruke. Tu je nutne s nej dostať držiak motora. Ten držia tiež 4 skrutky ktoré len povolíme a je to.
Ostane na v ruke len prevodovka.
Teraz si môžte s ňou pretočiť a počúvať či s nej nelezú pazvuky.
Moja bola našťastie O.K. Akurát bolo počuť každý prechod ozubením. To spôsobovalo to, že bola absolunte sucha a na ozubení nebola ani kvapka vazelíny alebo niečoho čo by ju mazalo.
Povolíme po obvode 6 skrutiek a rozpojíme prevodovku na 2 časti.
Samotná konštrukcia/vnútro je jednoduché a nemá vám tam čo vypadnúť tak, že by ste 2h rozmýšľali odkiaľ to je.
Nečistoty v nej neboli žiadne. Len ma prekvapilo jedno a to:
Na prevodovke /asi ako každý vie/ sa nachádza zaslepla /modra/ ktorá slúži na premazávanie prevodovky bez nutnosti demontáže a vlastne toho čo práve robíte.
Lenže ako sami vidíte na fotkách. Všetka vazelína ktorá som si myslel, ze je na ozubení, nebola natlačená tam ale len v jednej časti /v tomto pripade bezvýznamnej/.
Preto aby ste dostali vazelínu cez otvor tým určený až k ozubeniu kde patrí je nutne použiť niečo dlhé a zasunúť to až dnu /pokiaľ sa dá/. Vnútorná konštrukcia už zabespeci aby bola presne na tom mieste kde ma byt.
Premazane ozubenie:
Montaz realizujeme opacnym postupom ako pri demontazi.
Rada na zaver:
Odporucam, nanasat vazelinu/mazivo len na ozubenie. V pripade, ze by sa niekto rozhodol natlacit ju do celeho priestoru - malo by to velmi negativny vplyv na funkcnost prevodovky!
MEJE ODPORUCANIE:
- kontrolujte chod prevodovky podla moznosti pravidelne a v intervale asi tak 1x1/2rok. (raz za sezonu - letnu) ju premazte. Ci uz sposobom ako som pisal alebo cez otvor ktory by mal na to sluzit.
Povolime pastorok a motor ktory držia dve skrutky. Keď ho máme odmontovaný od držiaka, odpojíme ho od regulátora aby nám pri prací nezavadzal.
Potom môžme odmontovať spodnú časť krytu motora. Ten tiež držia dve skrutky.
Teraz sa môžme pustiť do demontáže spojky.
Nutnosť pri tomto kroku je zaistenie prevodovky proti pretáčaniu a to zasunutím niečo dlhého a úzkeho do zadného oka ktorý je vidieť na fotke. ja som použil dlhý "imbusak".
Keď máme tento krok za sebou môžme sa pustiť do demontáže spodného ochranného krytu prevodovky.
Držia ho 4 skrutky ktoré povolíme štandardným náradím ktoré bolo pribalené pri aute.
Odpojíme kardan na oboch stranách a povolíme 4 skrutky ktoré držia celu prevodovku uchytenú na podvozku /šasi/.
Keď to máme, môžme sa kochať prevodovkou ktorá nám cela ostala v ruke. Tu je nutne s nej dostať držiak motora. Ten držia tiež 4 skrutky ktoré len povolíme a je to.
Ostane na v ruke len prevodovka.
Teraz si môžte s ňou pretočiť a počúvať či s nej nelezú pazvuky.
Moja bola našťastie O.K. Akurát bolo počuť každý prechod ozubením. To spôsobovalo to, že bola absolunte sucha a na ozubení nebola ani kvapka vazelíny alebo niečoho čo by ju mazalo.
Povolíme po obvode 6 skrutiek a rozpojíme prevodovku na 2 časti.
Samotná konštrukcia/vnútro je jednoduché a nemá vám tam čo vypadnúť tak, že by ste 2h rozmýšľali odkiaľ to je.
Nečistoty v nej neboli žiadne. Len ma prekvapilo jedno a to:
Na prevodovke /asi ako každý vie/ sa nachádza zaslepla /modra/ ktorá slúži na premazávanie prevodovky bez nutnosti demontáže a vlastne toho čo práve robíte.
Lenže ako sami vidíte na fotkách. Všetka vazelína ktorá som si myslel, ze je na ozubení, nebola natlačená tam ale len v jednej časti /v tomto pripade bezvýznamnej/.
Preto aby ste dostali vazelínu cez otvor tým určený až k ozubeniu kde patrí je nutne použiť niečo dlhé a zasunúť to až dnu /pokiaľ sa dá/. Vnútorná konštrukcia už zabespeci aby bola presne na tom mieste kde ma byt.
Premazane ozubenie:
Montaz realizujeme opacnym postupom ako pri demontazi.
Rada na zaver:
Odporucam, nanasat vazelinu/mazivo len na ozubenie. V pripade, ze by sa niekto rozhodol natlacit ju do celeho priestoru - malo by to velmi negativny vplyv na funkcnost prevodovky!
MEJE ODPORUCANIE:
- kontrolujte chod prevodovky podla moznosti pravidelne a v intervale asi tak 1x1/2rok. (raz za sezonu - letnu) ju premazte. Ci uz sposobom ako som pisal alebo cez otvor ktory by mal na to sluzit.