Page 1 of 1

Čistenie/mazanie prevodovky E-maxx

PostPosted: Sat Apr 14, 2012 5:05 pm
by buko1
Ako prvé je nutné zložiť kryt motora aby sme mohli odmontovať pastorok a samotný motor od držiaka.

1 (1).JPG


Povolime pastorok a motor ktory držia dve skrutky. Keď ho máme odmontovaný od držiaka, odpojíme ho od regulátora aby nám pri prací nezavadzal.

1 (2).JPG


1 (4).JPG


Potom môžme odmontovať spodnú časť krytu motora. Ten tiež držia dve skrutky.

Teraz sa môžme pustiť do demontáže spojky.

Nutnosť pri tomto kroku je zaistenie prevodovky proti pretáčaniu a to zasunutím niečo dlhého a úzkeho do zadného oka ktorý je vidieť na fotke. ja som použil dlhý "imbusak".

1 (6).JPG


1 (5).JPG


Keď máme tento krok za sebou môžme sa pustiť do demontáže spodného ochranného krytu prevodovky.
Držia ho 4 skrutky ktoré povolíme štandardným náradím ktoré bolo pribalené pri aute.

1 (7).JPG


Odpojíme kardan na oboch stranách a povolíme 4 skrutky ktoré držia celu prevodovku uchytenú na podvozku /šasi/.

1 (9).JPG


1 (10).JPG


Keď to máme, môžme sa kochať prevodovkou ktorá nám cela ostala v ruke. Tu je nutne s nej dostať držiak motora. Ten držia tiež 4 skrutky ktoré len povolíme a je to.
Ostane na v ruke len prevodovka.

1 (18).JPG


1 (17).JPG



Teraz si môžte s ňou pretočiť a počúvať či s nej nelezú pazvuky.

Moja bola našťastie O.K. Akurát bolo počuť každý prechod ozubením. To spôsobovalo to, že bola absolunte sucha a na ozubení nebola ani kvapka vazelíny alebo niečoho čo by ju mazalo.

Povolíme po obvode 6 skrutiek a rozpojíme prevodovku na 2 časti.

1 (25).JPG


1 (27).JPG


Samotná konštrukcia/vnútro je jednoduché a nemá vám tam čo vypadnúť tak, že by ste 2h rozmýšľali odkiaľ to je.

1 (33).JPG


Nečistoty v nej neboli žiadne. Len ma prekvapilo jedno a to:

Na prevodovke /asi ako každý vie/ sa nachádza zaslepla /modra/ ktorá slúži na premazávanie prevodovky bez nutnosti demontáže a vlastne toho čo práve robíte.

Lenže ako sami vidíte na fotkách. Všetka vazelína ktorá som si myslel, ze je na ozubení, nebola natlačená tam ale len v jednej časti /v tomto pripade bezvýznamnej/.

1 (31).JPG


1 (32).JPG


1 (34).JPG


Preto aby ste dostali vazelínu cez otvor tým určený až k ozubeniu kde patrí je nutne použiť niečo dlhé a zasunúť to až dnu /pokiaľ sa dá/. Vnútorná konštrukcia už zabespeci aby bola presne na tom mieste kde ma byt.

Premazane ozubenie:

1 (37).JPG


1 (36).JPG


Montaz realizujeme opacnym postupom ako pri demontazi.

Rada na zaver:
Odporucam, nanasat vazelinu/mazivo len na ozubenie. V pripade, ze by sa niekto rozhodol natlacit ju do celeho priestoru - malo by to velmi negativny vplyv na funkcnost prevodovky!

MEJE ODPORUCANIE:
- kontrolujte chod prevodovky podla moznosti pravidelne a v intervale asi tak 1x1/2rok. (raz za sezonu - letnu) ju premazte. Ci uz sposobom ako som pisal alebo cez otvor ktory by mal na to sluzit.

Re: Čistenie/mazanie prevodovky E-maxx

PostPosted: Sun Apr 15, 2012 12:01 pm
by Rumpel
miso palec hore dobre si to zbuchal

Re: Čistenie/mazanie prevodovky E-maxx

PostPosted: Sun Apr 15, 2012 12:16 pm
by buko1
vdaka... ;)

Re: Čistenie/mazanie prevodovky E-maxx

PostPosted: Sun Apr 15, 2012 4:12 pm
by Rumpel
to stou vazelinou ma zaskocilo tak aspom viem ze treba to tam niecim dlksim natlacit

Re: Čistenie/mazanie prevodovky E-maxx

PostPosted: Mon Apr 16, 2012 7:36 am
by buko1
tomu ver, skoro mi oci vyskocili ked som to zbadal... Ze vazelina len na jednej kvopke a ozubenia suche...

Re: Čistenie/mazanie prevodovky E-maxx

PostPosted: Mon Apr 16, 2012 5:47 pm
by Rumpel
no neviem ci to nejdem aj hned poriesit a natlacim to tam poriadne :)

Re: Čistenie/mazanie prevodovky E-maxx

PostPosted: Mon Apr 16, 2012 9:01 pm
by buko1
Urob to tak ze odpojiť kardan a zlozis pastorok z motora. Tak budes mat moznost lahko pretacat
prevodovkou. Ked natlačiť do nej vazelinu budes cítiť ze tam je alebo nie. Hlavne to počuť, ci ide na sucho
alebo nie.

Alebo to cele rozober ako ja. Aspon budes múdrejší.