Sem mozte zakladat temy ktore sa budu tykat
navodov a oprav

Čistenie/mazanie prevodovky E-maxx

Postby buko1 » Sat Apr 14, 2012 5:05 pm

Ako prvé je nutné zložiť kryt motora aby sme mohli odmontovať pastorok a samotný motor od držiaka.

1 (1).JPG


Povolime pastorok a motor ktory držia dve skrutky. Keď ho máme odmontovaný od držiaka, odpojíme ho od regulátora aby nám pri prací nezavadzal.

1 (2).JPG


1 (4).JPG


Potom môžme odmontovať spodnú časť krytu motora. Ten tiež držia dve skrutky.

Teraz sa môžme pustiť do demontáže spojky.

Nutnosť pri tomto kroku je zaistenie prevodovky proti pretáčaniu a to zasunutím niečo dlhého a úzkeho do zadného oka ktorý je vidieť na fotke. ja som použil dlhý "imbusak".

1 (6).JPG


1 (5).JPG


Keď máme tento krok za sebou môžme sa pustiť do demontáže spodného ochranného krytu prevodovky.
Držia ho 4 skrutky ktoré povolíme štandardným náradím ktoré bolo pribalené pri aute.

1 (7).JPG


Odpojíme kardan na oboch stranách a povolíme 4 skrutky ktoré držia celu prevodovku uchytenú na podvozku /šasi/.

1 (9).JPG


1 (10).JPG


Keď to máme, môžme sa kochať prevodovkou ktorá nám cela ostala v ruke. Tu je nutne s nej dostať držiak motora. Ten držia tiež 4 skrutky ktoré len povolíme a je to.
Ostane na v ruke len prevodovka.

1 (18).JPG


1 (17).JPG



Teraz si môžte s ňou pretočiť a počúvať či s nej nelezú pazvuky.

Moja bola našťastie O.K. Akurát bolo počuť každý prechod ozubením. To spôsobovalo to, že bola absolunte sucha a na ozubení nebola ani kvapka vazelíny alebo niečoho čo by ju mazalo.

Povolíme po obvode 6 skrutiek a rozpojíme prevodovku na 2 časti.

1 (25).JPG


1 (27).JPG


Samotná konštrukcia/vnútro je jednoduché a nemá vám tam čo vypadnúť tak, že by ste 2h rozmýšľali odkiaľ to je.

1 (33).JPG


Nečistoty v nej neboli žiadne. Len ma prekvapilo jedno a to:

Na prevodovke /asi ako každý vie/ sa nachádza zaslepla /modra/ ktorá slúži na premazávanie prevodovky bez nutnosti demontáže a vlastne toho čo práve robíte.

Lenže ako sami vidíte na fotkách. Všetka vazelína ktorá som si myslel, ze je na ozubení, nebola natlačená tam ale len v jednej časti /v tomto pripade bezvýznamnej/.

1 (31).JPG


1 (32).JPG


1 (34).JPG


Preto aby ste dostali vazelínu cez otvor tým určený až k ozubeniu kde patrí je nutne použiť niečo dlhé a zasunúť to až dnu /pokiaľ sa dá/. Vnútorná konštrukcia už zabespeci aby bola presne na tom mieste kde ma byt.

Premazane ozubenie:

1 (37).JPG


1 (36).JPG


Montaz realizujeme opacnym postupom ako pri demontazi.

Rada na zaver:
Odporucam, nanasat vazelinu/mazivo len na ozubenie. V pripade, ze by sa niekto rozhodol natlacit ju do celeho priestoru - malo by to velmi negativny vplyv na funkcnost prevodovky!

MEJE ODPORUCANIE:
- kontrolujte chod prevodovky podla moznosti pravidelne a v intervale asi tak 1x1/2rok. (raz za sezonu - letnu) ju premazte. Ci uz sposobom ako som pisal alebo cez otvor ktory by mal na to sluzit.
Traxxas E-Maxx model (3903), 775 Titan + aktivny chladic INTEGY
2x2s Lipo Turnigy 5100 mAh Nano-Tech
2x2s Lipo Turnigy 5200 mAh
Turnigy Accucel 6
Traxxas LINK TQ 2.4 GHZ
Geode Chrome Wheels + MAXX 6,3" Tires
buko1
User avatar
Moderator
 
Posts: 371
Joined: Mon Oct 24, 2011 10:41 am
Location: Svätý Júr

Re: Čistenie/mazanie prevodovky E-maxx

Postby Rumpel » Sun Apr 15, 2012 12:01 pm

miso palec hore dobre si to zbuchal
Traxxas E-Maxx
Motor: Nosram Storm Evolution 4.5T
Regulator: HPI Vapor Pro
Baterky:
LIPOL 7.4V 5200mAh
LIPOL 7.4V 5800mAh nanotech
Rumpel
User avatar
Administrátor
 
Posts: 292
Joined: Sun Oct 23, 2011 10:52 pm
Location: Bratislava

Re: Čistenie/mazanie prevodovky E-maxx

Postby buko1 » Sun Apr 15, 2012 12:16 pm

vdaka... ;)
Traxxas E-Maxx model (3903), 775 Titan + aktivny chladic INTEGY
2x2s Lipo Turnigy 5100 mAh Nano-Tech
2x2s Lipo Turnigy 5200 mAh
Turnigy Accucel 6
Traxxas LINK TQ 2.4 GHZ
Geode Chrome Wheels + MAXX 6,3" Tires
buko1
User avatar
Moderator
 
Posts: 371
Joined: Mon Oct 24, 2011 10:41 am
Location: Svätý Júr

Re: Čistenie/mazanie prevodovky E-maxx

Postby Rumpel » Sun Apr 15, 2012 4:12 pm

to stou vazelinou ma zaskocilo tak aspom viem ze treba to tam niecim dlksim natlacit
Traxxas E-Maxx
Motor: Nosram Storm Evolution 4.5T
Regulator: HPI Vapor Pro
Baterky:
LIPOL 7.4V 5200mAh
LIPOL 7.4V 5800mAh nanotech
Rumpel
User avatar
Administrátor
 
Posts: 292
Joined: Sun Oct 23, 2011 10:52 pm
Location: Bratislava

Re: Čistenie/mazanie prevodovky E-maxx

Postby buko1 » Mon Apr 16, 2012 7:36 am

tomu ver, skoro mi oci vyskocili ked som to zbadal... Ze vazelina len na jednej kvopke a ozubenia suche...
Traxxas E-Maxx model (3903), 775 Titan + aktivny chladic INTEGY
2x2s Lipo Turnigy 5100 mAh Nano-Tech
2x2s Lipo Turnigy 5200 mAh
Turnigy Accucel 6
Traxxas LINK TQ 2.4 GHZ
Geode Chrome Wheels + MAXX 6,3" Tires
buko1
User avatar
Moderator
 
Posts: 371
Joined: Mon Oct 24, 2011 10:41 am
Location: Svätý Júr

Re: Čistenie/mazanie prevodovky E-maxx

Postby Rumpel » Mon Apr 16, 2012 5:47 pm

no neviem ci to nejdem aj hned poriesit a natlacim to tam poriadne :)
Traxxas E-Maxx
Motor: Nosram Storm Evolution 4.5T
Regulator: HPI Vapor Pro
Baterky:
LIPOL 7.4V 5200mAh
LIPOL 7.4V 5800mAh nanotech
Rumpel
User avatar
Administrátor
 
Posts: 292
Joined: Sun Oct 23, 2011 10:52 pm
Location: Bratislava

Re: Čistenie/mazanie prevodovky E-maxx

Postby buko1 » Mon Apr 16, 2012 9:01 pm

Urob to tak ze odpojiť kardan a zlozis pastorok z motora. Tak budes mat moznost lahko pretacat
prevodovkou. Ked natlačiť do nej vazelinu budes cítiť ze tam je alebo nie. Hlavne to počuť, ci ide na sucho
alebo nie.

Alebo to cele rozober ako ja. Aspon budes múdrejší.
Traxxas E-Maxx model (3903), 775 Titan + aktivny chladic INTEGY
2x2s Lipo Turnigy 5100 mAh Nano-Tech
2x2s Lipo Turnigy 5200 mAh
Turnigy Accucel 6
Traxxas LINK TQ 2.4 GHZ
Geode Chrome Wheels + MAXX 6,3" Tires
buko1
User avatar
Moderator
 
Posts: 371
Joined: Mon Oct 24, 2011 10:41 am
Location: Svätý Júr

Forum Statistics

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

Options

cron