caute, posielam rady o lipolkach co som dostal ked som sa na to pytal pri kupe summita od pana zo skymodelu, mne to pomohlo, tak verim, ze aj niekomu inemu to pomoze:
skoro kazdy dava LiPo. Len pre uplnost upozornujem, ze regulator oficialne nepodporuje LiPo v smere, ze dokaze merat napatie - Low Voltage Control a tym padom, pri LiPo auto pojde do konca akoby bateria bola plne nabita a znicoho nic prestane ist = vybita bateria na 0. Toto riesime akorat s dodavatelom, ze by zacal dodavat ako prislusenstvo LVC zariadenie, ktore by upozornovalo pri 3-3.2V na clanok, ze bateria konci. LiPo su cistlive na vybitie a treba ich ihned dat nabit. Inak sa moze stat, ze po vyjazdeni a nenabiti sa znicia - nezreklamovatelne lebo ide o nespravne uzivanie, cize ak chcete uzivat LiPo, tak treba aj okolo toho nieco pozriet = baterie ihned dobit, a pod. Pri LiPo Vas caka kupa mikroprocesoroveho nabijaca, ktory nabije akykolvek typ dnes pouzivanych clankov. Lipo sa napaja na silove kable ale aj na servisny konektor, ktory umoznuje sledovat napatie na jednotlivych clankoch a balancovat ich tak, aby boli rovnakonabite na 4.2V.
S LiPo je auto zivsie - nizsia vaha o peknych par stoviek gramov a su tvrdsie, teda davaju plny vykon pocas celeho priebehu vybijania. Naa druhej strane je tu investicia do nabijaca - 45-79 EUR podla vykonu (su aj drahsie, viackanalove a pod., zalezi od vyberu a financii, potreby nabijat za 10 minut do plna a pod.).
Kapacita nezvysuje vykon! Kapacita zvysuje len dobu jazdenia. Teda orginal baterie 3000 mAh nahradite napr. 7800kami tak logicky budete jazdit viac ako 2x tolko a pod. Vykona sa da zvisit zmenou baterii bud na LiPo alebo NiMh LRP 4600m Ah (zalezi aj od pouzitych clankov = ako dokazu dat vybijaci prud max.) a druhy sposob je zvysovanie napatie not o ma limity podla regulatoru a tu uz nemate kde ist. Posledna moznost je vymena pastorka na iny pocet zubov. SUmit je stavany na chod do pomalsia, teren, redukcia uzavierky diferakov.
Ak ste uplny zaciatocnik a chcete sa bavit anemate vztah k technickym veciam odporucam radsej NiMh baterie navyse a nabijac len na NiMh. Vzdy potrebujete par baterii.
Ak sa tomu chcete venovat viac, a skusat a pod. (tu upoizornujem, ze aj mi ked pokusame, tak obcas cosi odvalime
), ale zase sa nieco zisti a naucime sa, tak LiPo a mikroprocesorovy nabijac.
Nabitie baterii NiMh max 1C teda vzdy min. 1 hodina nabijania. Pri LiPo su clanky stavane na vyssie prudy ak by ste napr. jazdili na 5100 mAH LiPo a mali 10A nabijac, mate ju 10A nabitu za ca. 35 minut. Samorejme pri kupe draheho nabijaca je mozne bateriu "natlct" 20A za 10-15 minut.
Ano auto moze pri pouziti uritych baterii a preodom dosahovat 30 mil za hodinu.